Panda Wheels pod pokličkou!
Podívejme se společně, jak vzniká první české “high performance” longboardové kolečko Panda Wheels!
O liberecké firmě Panda Wheels, která pracuje na tom, aby mohla na český trh přinést kvalitní česká kolečka jste už asi slyšeli. V průběhu posledních let byla možnost vidět několik existujících prototypů.
Jak to ale tedy všechno začalo? Píše se rok 2014 a česko zažívá longboardový boom. Plánuje se nespočet nových akcí a komunita se enormně zvětšuje. Každý by rád nějak přispěl do rozvoje longboardingu u nás a tak se vyrojilo spousto nových firem, které se snažili přinést kvalitní longboardové vybavení vyrobené v ČR. V tu dobu dali hlavy dohromady prglng rider Lev Seidl a liberecká legenda Jiří Olson Čechlovský. Po pár pivech a zeleně se dohodli, že se pokusí vyrobit česká kolečka od rideru riderům. V průběhu celého roku kluci úpěnlivě makali, ale s každým novým prototypem vyšli na povrch nové problémy a potřeba nových a lepších technologií. Rozhodli se tedy v roce 2015 založit vlastní výrobní prostory, které zasvětí výrobě skejtových koleček. Bez základního know-how, které vám nikdo nedá, jde ale progres pomalu. Tomu nahrává i absence investorů a studium VŠ a technické praxe na evropských plachetnicích. Po 2 letech testování, pilování polyurethanové směsi a stavění profesionálního zázemí se blíží první veřejná produkce koleček Panda Wheels!
Odlévaci část výrobních prostor Panda Wheels na jaře roku 2017
Panda Antic EMD
Prvním modelem z freeride řady je tvar s názvem ANTIC. Tento tvar byl navržen jako allround, tedy pro DH/fast freeride, tak i cruise/slide/dance. Se svou výškou 72 mm ho nezaskočí ani nerovnost na asfaltu, se svou šířkou 45 mm pak ani ostrá zatáčka s potřebou gripu. Řada Antic obsahuje tvrdé polyurethanové jádro, které podpoří celkovou pevnost kolečka a jeho zrychlení. Směs byla namíchána tak, aby jezdce podržela když je třeba, ale zároveň mu dopřála nerovnostmi nerušený butter slide. Pro freeride jezdce je velkou výhodou i centerset umístění středu. To v praxi znamená, že se kolečko sjíždí rovnoměrně a v případě potřeby jde jednotlivě otočit bez nutnosti vyosení vůči zbytku koleček. Round lips, tzv. oblé hrany pomohou rovnoměrně utrhnout slide. Pro tuto prototyp várku byla zvolena tvrdost 80 ShoreA, která nám dovolí vyzkoušet schopnosti gripování či zrychlování a zároveň sledovat otěruvzdornost této pur formule při slidování.
Prototyp várka pro prglng na Pivkanary vol.III
‘’V současné době se Panda Wheels nachází v poslední fázi prototypování tohoto modelu. Vysokozátěžové testování proběhne již za 14 dní, kde jinde než na Kanárských ostrovech s PRGLNG bandou. Pokud prototyping proběhne bez dalších vzniklých problémů, v průběhu jara začneme finalizovat naší první veřejnou produkci. Ve zbytku roku bychom začali vyvíjet směs pro nové modely, kterými budou DH a street/skate verze. Ty bychom na český trh rádi dostali již na rok 2019. Abychom dosáhli našich vytyčených výsledků, v určité formě uděláme i crowdfundigovou kampaň. Veřejnost, která by se ráda zúčastnila a podpořila náš projekt by tak měla možnost zakoupení v předprodeji a umožnila nám rozvíjet naše zázemí bez vstupu externích investorů.‘’ řekl pro Longshop co-founder a prglng/longshop rider Lev Seidl.
Testování staré verze Panda Antic na Anakondě v minulých letech 🙂
Testování výroby vícebarevných středů.
’’V září minulého roku jsme den před posledním závodě na Huntířově navštívili světoznámý Kozákov a rozhodli se vyzkoušet nově namíchanou formuli EMD FF na model Panda Antic. Kvalitou a jízdními vlastnostmi i mě samotného tyto kolečka překvapili. Při prvním slidu v letecké šli skvěle utrhnout do slidu a následně opět přilepit do vnitřní lajny. Poprosil jsem tak mýho brněnskýho bráchu Roberta Staglioni Stehlíka, aby mi natočil dvě jízdy na GoPro a mohl jsem následně sestřihat krátkej testovací edit. ’’ doplnil Lev.
Panda Wheels video již brzy!
Lev Seidl