Landyachtz Longboards
Skejtování je nakažlivá záležitost. Nespočet lidí se k němu dostal tak, že prostě viděli někoho jak kolem nich valí na skejtu, a to je zaujalo.
Tak tohle je přesně ten případ, jak se v 90. létech potkali Michael Perreten a Thomas Edstrand v kampusu University of Victoria. Thomase sice nezaujalo, že někdo kolem něj skejtuje, ale prkno, na kterém Michael jel. Tehdy vcelku prazvláštní dlouhý skate z bambusu, sklolaminátu a v barvě javorového sirupu. Dali se do řeči a tenhle pokec nakonec vyústil v něco, co dnes známe jako Landyachtz Longboards. I když cesta ze sklepa lyžařské chajdy kdesi u Whistleru, kde první desky vznikaly, až po fancy ústředí v South Vancouveru, kde Landyachtz sídlí teď, byla dlouhá.
A byl to právě Vancouver, který tuhle dvojičku inspiroval (nebo donutil) k výrobě longboardů. Město totiž stojí na úpatí hory a tamější kopce náročností značně převyšovaly kvalitu tehdejších prken, což se v Landyachtz rozhodli změnit. Perreten se ujal konstrukční stránky výroby prken a Edstrand se vrhl na návrhy grafik a celkovou image firmy.
Doteď by to znělo jako vcelku generický příběh za každou druhou značkou, ale čím se tehdy LY odlišilo byly drop-trough a především drop mounted desky. Typický příklad takových prken je třeba Drop Speed, Switch nebo oprávněně legendární Evo. Tato deska dodnes drží rekord v nejvíce vítězstvích ve světovém poháru v downhill skateboardingu. Tak dlouho zabralo zbytku výrobců, než srovnali s Landyachtz krok.
Kromě výroby desek jako takových pod křídla značky Landyachtz spadájí Bear Trucks a Hawgs Wheels, jejichž komponenty se používají při osazování kompletů. Protože z geografické polohy Vancouveru je to na hory co by kamenem dohodil (a že zima je ve Van City dlouhá), tak se v divizi LY Snow vyrábí také snowskaty. A aby toho nebylo málo, tak v Landyachtz Bikes fušují i do jednostopého světa s opravdu vypimpenými modely.