Longboard Trucky
je to, co spojuje desku a kolečka. Společně s kolečky mají největší vliv na pocit z jízdy. Základním rozdělením trucků je na RKP (reverse kingpin) a TKP (traditional kingpin). RKP jsou longboard trucky. Jsou na dlouhých prknech skvěle točivé a přitom mají super stabilitu. Nejčastěji se setkáváme s trucky o šířce 180mm a úhlu od 40° do 50°. Dále lze trucky dělit podle metody výroby. První je tzv. cast, tedy odlévání, což je základní metoda a jsou tak vyráběny skoro všechny trucky. Takovou zlatou střední cestou pro více náročné jezdce je tzv. forged, kování. Jedná se asi o nejlepší volbu v rámci poměru ceny a výkonu. Nejvyšší kategorií jsou CNC. Tyto trucky jsou frézované, takže nabízí velkou míru preciznosti a jsou velmi stabilní. To se také ale projevuje i na ceně. Různé trucky mohou mít určité “vylepšení”, například dutou osu (kvůli snížení váhy) nebo tzv. support pin (“malý kingpin” navíc). Obecně lze říci, že čím nižší úhel, tím stabilnější a méně točivé, ale také to neplatí vždy. Mezi kvalitní výrobky napříč kategoriemi lze řadit produkty značek jako je Paris Trucks, Bear nebo Ronin. TKP jsou známé spíše u skateboardů, protože jsou vhodnější na kratší prkna, kdy jsou trucky blíže u sebe. Je to z toho důvodu, že v parku je potřeba spíše točivost před stabilitou, neboť jezdci nejezdí tak vysokou rychlostí. Nejznámějšími skate trucky jsou Independent trucks, Iron, Thunder, Theeve atd. a byly vyrobeny dříve, než již zmiňovaný typ longboard trucků RKP a podobně jako u longboardových, tak se skateboardové trucky stále vyvíjí a máme už dnes od kovaných, přes titanové, nebo dokonce i odlehčené magnesiové.
Zobrazen 1. – 24. z 28 výsledků